סרטן ריאות 17.03.2019

טיפול בסרטן ריאות של תאים שאינם קטנים חיובי ל-ALK וגרורות למוח

בריגטיניב מובילה לתגובה תוך מוחית ניכרת במטופלים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים חיובי ל-ALK אשר טופלו קודם לכן עם קריזוטיניב

סרטן ריאות (אילוסטרציה)
סרטן ריאות (אילוסטרציה)

במטופלים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים (NSCLC) חיובי ל-ALKי(anaplastic lymphoma kinase gene) התקדמות מחלה ראשונית מתרחשת לעתים קרובות במערכת העצבים המרכזית. החוקרים העריכו את בריגטיניב, תרופה מדור חדש המעכבת את ALK, במטופלים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים חיובי ל-ALK וגרורות למוח.

במחקר השתתפו מטופלים עם NSCLC חיובי ל-ALK אשר קיבלו בריגטיניב (במינון יומי של 90-240 מ"ג) במסגרת מחקר פאזה I/II ובמחקר האקראי מפאזה II,יALTA. התוצא העיקרי שנבדק ודווח במאמרים קודמים היה שיעור תגובה אובייקטיבית סיסטמית. בעבודה זו החוקרים מדווחים על היעילות התוך-מוחית במטופלים עם גרורות מוחיות בתחילת המחקר.

החוקרים מצאו כי ליותר מטופלים עם NSCLC חיובי ל-ALK היו גרורות מוחיות ורבים מהם לא עברו רדיותרפיה מוחית קודמת. כלל החולים מלבד ארבעה במחקר הפאזה I/II קיבלו קריזוטיניב.

בקרב מטופלים עם גרורות מוח מדידות (10 מילימטר ומעלה), שיעור התגובה האובייקטיבית התוך מוחית היה 53% במחקר הפאזה I/II,י46% בזרוע A של מחקר ה-ALTA (מינון יומי של 90 מ"ג) ו-67% בזרוע B של מחקר ה-ALTA (מטופלים שקיבלו 180 מ"ג פעם ביום לאחר שבעה ימים של 90 מ"ג). שיעור התגובה האובייקטיבית התוך מוחית היה דומה במטופלים ללא הקרנות קודמות או התקדמות לאחר קרינה. בקרב מטופלים עם גרורות מוחיות כלשהן, שרידות ללא התקדמות מחלה תוך מוחית חציונית היתה 14.6 חודשים (רווח בר-סמך 95%, 12.7-36.8).

החוקרים מסכמים כי בריגטיניב מובילה לתגובה תוך מוחית ניכרת במטופלים עם סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים חיובי ל-ALK אשר טופלו קודם לכן עם קריזוטיניב עם שרידות ללא התקדמות מחלה תוך מוחית גבוהה ביותר במינון יומי של 180 מ"ג.

מקור: 

Camidge, D.R. et al. (2018) Journal of Clinical Oncology 36(26), 2693

נושאים קשורים:  מחקרים,  בריגטיניב,  קריזוטיניב,  סרטן ריאות של תאים שאינם קטנים,  שרידות ללא התקדמות מחלה,  גרורות במוח
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו