היפרקלמיה 22.01.2019

הדור החדש של תרופות להיפרקלמיה באי ספיקת לב

היפרקלמיה באי ספיקת לב – פתופיזיולוגיה, השלכות ופרספקטיבה טיפולית

היפרקלמיה הינה הפרעה אלקטרוליטית שכיחה ולעתים מסכנת חיים, אשר עשויה להיות קשורה להפרעות קצב וליקוי בתפקוד הלבבי. הערכת שכיחות היפרקלמיה בחולים עם אי ספיקת לב (HF), וטיפולים פוטנציאליים במצב זה, חשובה ביותר עבור חולים המטופלים באמצעות מעכבי מערכת רנין אנגיוטנסין-אלדוסטרון/ מעכבי קולטן-neprilysin אנגיוטנסין (sacubitril /י valsartan) / אנטגוניסטים לקולטנים מינרלורטיקואיד, אשר מהווים טיפולים מצילי חיים מוכחים.

קבוצת חוקרים גרמנים מבית חולים מרכזי בהמבורג פרסמה סקירה בנושא בכתב העת Current heart failure reports.  החוקרים מדגישים שממצאים חדשים של השנים האחרונות כוללים נתונים על אפידמיולוגיה, פתופיזיולוגיה, והשלכות גישות טיפוליות חדשות על נטרול היפרקלמיה בחולים עם HF.

בעוד תרופות נקשרות אשלגן ישנות קשורות בתופעות לוואי חמורות, תרופות נקשרות אשלגן חדשות יעילות בהורדת רמות אשלגן ונסבלות היטב. היפרקלמיה הינה גורם ישיר לסיבוכים קרדיווסקולריים וגם יכולה להיות סמן ביולוגי עקיף לחומרת המחלה הבסיסית, כגון הפעלה נוירו-הורמונלית ותפקוד כלייתי. תרופות חדשות נקשרות אשלגן כגון patiromer ו-odium zirconium cyclosilicate עשויות לעזור לייעל את הטיפול ב-HF ולהשיג המינון המומלץ.

מקור:

Llubani, Redi, Davor Vukadinović, Christian Werner, Nikolaus Marx, Stephen Zewinger, and Michael Böhm. "Hyperkalaemia in Heart Failure—Pathophysiology, Implications and Therapeutic Perspectives." Current heart failure reports 15, no. 6 (2018): 390-397.

נושאים קשורים:  אי ספיקת לב,  אנטרסטו,  sacubitril/valsartan,  ENTRESTO,  HFrEF,  ARNI,  sodium zirconium cyclosilicate,  patiromer,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו