מיגרנה 29.11.2018

חומרים פסיכואקטיביים כמוצא אחרון: טיפול עצמי במיגרנה וכאבי ראש מצרר

בניתוח שיח של מטופלים הסוקרים טיפולים תרופתיים אלטרנטיביים ולא מבוססים מחקרית, החומרים העיקריים שדווחו כיעילים היו פסילוסיבין, LSD

כאב ראש כרוני (אילוסטרציה)
מיגרנה, כאב ראש (אילוסטרציה)

חולים עם כאב ראש מצררי ומיגרנה עמידים לטיפול משתמשים באופציות טיפוליות אלטרנטיביות על פי דיווחי באתרי אינטרנט. קבוצת נוירולוגים מ-Karlstad University בשבדיה ניסו לשפר את ההבנה לגבי השימוש בטיפולים תרופתיים לא מבוססים או חלופיים המשמשים את הסובלים מכאבי ראש וממיגרנות. הם ביצעו זאת ע"י ניתוח איכותני של חשבונות משתמשים עצמם שהוצגו בדיונים בפורומים מקוונים. לוחות הפורום shroomery.org, bluelight.org, ו-clusterbusters.org עמדו בקריטריוני ההכללה ושימשו את המחקר. המחקר פורסם החודש בכתב העת הרפואי Harm Reduction.

החוקרים מצאו שישה נושאים מרכזיים שעלו בהודעות המטופלים העמידים: צורך נואש בטיפולים יעילים; מציאת טיפולים אלטרנטיביים ותמיכה קהילתית; חומרי טיפול חלופיים; מינון ומשטרי; השפעות ותוצאות הטיפול; תופעות לוואי. התוצאות מספקות תובנה מדוע, כיצד ועל ידי אילו חומרים ושיטות הסובלים מחפשים הקלה מכאב ראש מצרר ומיגרנות.

חולים אלה נמצאים במצב נואש ופגיע, וחומרים פסיכואקטיביים אסורים נחשבים בדרך כלל למוצא אחרון. נראה שיש מעט עניין בהשפעות הפסיכואקטיביות עצמם ואפילו יש ניסיון לבדוק כיצד ניתן להימנע מאלו באמצעות מינונים תת פסיכו-אקטיביים.

החומרים העיקריים שדווחו כיעילים ע"י מטופלים היו פסילוסיבין, LSD וטריפטמינים פסיכדליים. חומרים אלו אוזכרו כיעילים הן לטיפול מניעתי והן לטיפול חריף בכאב ראש מצררי ומיגרנות. תוצאות הטיפול בקנאביס דווחו כבלתי צפויות ובלתי מהימנות.

לא דווחו תופעות לוואי חמורות, אך מהשיח ניכר כי ייאוש גורם לעיתים להתנהגות מסוכנת בעת קבלת ובדיקת חלופות טיפול אלטרנטיביות. שיח הפורום נסב בעיקר סביב יעילות תוצאות הטיפול ומזעור נזקים אפשריים.

מקור:

Andersson, Martin, Mari Persson, and Anette Kjellgren. "Psychoactive substances as a last resort—a qualitative study of self-treatment of migraine and cluster headaches." Harm reduction journal 14, no. 1 (2017): 60.

עריכה: ד"ר אביעד הדר

נושאים קשורים:  מחקרים,  כאב ראש,  רפואה פסיכדלית,  LSD,  פסילוסיבין,  כאב ראש מצררי,  מיגרנה,  כאב ראש מקבצי
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו