מחקרים 24.06.2018

גיוס נויטרופילים ואיוזינופילים לעור

תוצאות המחקר מראות כי מסלול LTB4/BLT1 הינו מסלול קריטי בתיווך של דלקת בעור במחלות פימפיגואידיות

עור (צילום: אילוסטרציה)
עור (צילום: אילוסטרציה)

גיוס נויטרופילים ואיוזינופילים לעור הינו חלק חשוב בפתוגנזה של מחלות פימפיגואידיות. המנגנונים המולקולריים המעורבים ברגולציה של תהליך גיוס נויטרופילים ואיוזינופילים לעור והתרומה של כל אחת מהתת אוכלוסיות הנ"ל להיווצרות דלקת במחלות פימפיגואידיות עדיין לא מובנים במלואם.

לויקוטריאן B4 הינו מדיאטור ליפידי, עם פעילות פוטנטית של CHEMOATTRACTION ושפעול של תאים מיאלואידים, במיוחד נוטרופילים. הוא מיוצר מחומצה ארכידונית ע"י פעילות אינזימתית של 5-LO.יLTB4 נקשר לרצפטור 1BLT באפיניות גבוהה.

ע"י שימוש במודלים העכבריים של BP והתת סוג האינפלמטורי של EBA, החוקרים מראים בעזרת שורות של ניסויי KNOCKOUT ש-LTB4 והקולטן שלו BLT1 הינם קריטיים לצורך גיוס של נויטרופילים לעור אחר שקיעה של נוגדנים פתוגניים לאורך ה-DEJ. עכברים עם חסר באינזים  5-LO או בקולטן BLT1 היו עמידים למצב בו יש גיוס של נויטרופילים לעור ובמקביל עמידים להיווצרות דלקת בעור. בהמשך הוכיחו החוקים כי נויטרופילים ולא איוזינופילים הם הכרחיים להיווצרות שלפוחיות תת עוריות במודל של EBA.

תוצאות המאמר מראות כי מסלול LTB4/BLT1 הינו מסלול קריטי בתיווך של דלקת בעור במחלות פימפיגואידיות.

מקור: 

The Leukotriene B4 and its Receptor BLT1 Act as Critical Drivers of Neutrophil Recruitment in Murine Bullous Pemphigoid-Like Epidermolysis Bullosa Acquisita.

J Invest Dermatol. 2017 May;137(5):1104-1113.

EBA-Epidermolysis Bullosa Acquisita; BP: Bullous Pemphigoid. DEJ: dermal epidermal junction.5-LO: 5- Lipoxygenase .

נושאים קשורים:  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו